فعالیت عموم در قبرس شمالی
نوشته شده توسط : صبا


فعالیت عموم در قبرس شمالی
همان گونه که می دانید قبرس کشوری جزیزه ای میباشد و مخارج انرژی ( هزینه الکتریسیته ، آب و سوخت ) درین سرزمین بالا هست. از این رو مخارج واحدهای تولیدی و بطور کلی ساخت‌و‌ساز درین میهن بسیار بالاست و همان دیگز مقرون به صرفه وجود ندارد. همین فرمان سبب ساز گردیده‌است تعداد واحدهای تولیدی و سوله جات در مرزوبوم قبرس شمالی به تعداد انگشتان ویزا کاری قبرس شمالی دست هم نرسد.

از طرفی مرز و بوم قبرس، مکانی گردشی و تاریخی میباشد و همگی ساله گردشگر ها و مسافران اکثری این میهن را تحت عنوان مقصد توریسم خویش گزینش میکنند، خلال این مرز و بوم قبرس دارنده کالج های نیکی میباشد که تمامی دارنده مرتبه های بهتر می باشند. این دو برهان یعنی نادر بودن تعداد واحدهای تولیدی و توریستی دانشجویی بودن مرز و بوم قبرس، دست به دست داده تا فعالیت عموم در راستای سرویس به توریستان و دانشجو یان این مرزوبوم باشد و بشتر عموم به مشاغلی زیرا هتلداری، رستوران داری و … درگیر می‌باشند. ولی ناگفته نماند که به انگیزه بندری بون مرزو بوم قبرس ( بندر لیماسول که از دارای شهرت ترین بنادر جهان است در میهن قبرس قرار گرفته میباشد ) بیشتر شرکت ها مشهور در‌این مرز و بوم دارنده دفترها کاری می باشند.

همینطور طبق اعلام یک کدام از تارنما های دارای اعتبار شغل یابی قبرس، اشخاصی که دارنده سند مهندسی برق ، کارها مالی ، فناوری داده ها و پیوندها از شیوه به دور می باشند نیز تقاضای متعددی دارا هستند. صنعت توریسم بیشترین نصیب ایجاد ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد و کارگران در میان المللی معمولاً میتوانند در‌این قسمت مجال پیدا نمایند.
ضابطه شغل در قبرس شمالی
طبق مقررات اداره فعالیت میهن قبرس شمالی دانشجو یان اذن شغل آحاد وقت و اخذ بیمه و مزایای ضابطه عمل را نداشته و دانشجو ها صرفا می‌توانند بصورت پاره وقت در واحدهای صنفی، شرکتهای و یا این که رستوران ها درگیر به شغل شوند. معمولا دستمزد عمل پاره وقت در قبرس چیزی نزدیک به 1100 الی 1500 لیر ترکیه بسته به سا‌عتها کاری که دانشجو سرگرم به عمل می‌شود متعدد میباشد.

در‌حالتی که شخصی بتواند در یک کدام از شرکتهای و یا این که واحدهای صنفی سرزمین قبرس شمالی استخدام خواهد شد میتواند به نابه درخواست آن واحد صنفی و معرفی به اداره عمل خلال اخذ حقوق و دستمزد و بیمه طبق ضابطه شغل از سرویس ها روادیدِ کاری نیز برخوردار گردد. حقوق و دستمزد محور ضابطه عمل در قبر شمالی تمامی ساله عوض میشود. ولی طبق ضابطه سال 2018 دست‌کم حقوق و دستمزد خالص دو هزار و پنجاه و هفت لیر ترکیه و دست‌کم حقوق و دستمزد با آحاد مزایا دو هزار و سیصد و شصت و پنج لیر ترکیه مصوب میباشد. ولی طبق اعلام های نو اداره عمل قبرس دست‌کم دستمزد اخیرا و با دقت به گرانی های اتقاق افتاده به دو هزار و ششصد و بیست لیر ترکیه افزایش یافته میباشد.

سوال ها رایج فعالیت در قبرس
1- اینجانب یک شخص فرنگی هستم. چطور می‌توانم برای فعالیت در قبرس مبادرت کنم؟

جواب : برای اشخاص فرنگی که میخواهند برای شغل به قبرس شمالی بیایند ، پیش از وارد شدن ؛ صاحب کار بایستی به وزارت فعالیت و تأمین اجتماعی مراجعه نماید و برای اخذ جواز گذشته برای کارمند ، مبادرت نماید. طبق ضوابط قبرس شخصی که پس از به دست آوردن مجوز شغل به قبرس مراجعه میکند باید با به عبارتی پاسپورتی که برای وی جواز گرفته گردیده وارد قبرس گردیده و در محل معلوم گردیده فعالیت (در دفتر کار ، جنب صاحب کار) و در مشاغل از پیش رقم خورده فعالیت مهاجرت کاری به قبرس شمالی  نماید.

2- آیا سوای داشتن تایید صلاحیت از وزارت فعالیت و دفاع اجتماعی قبرس میتوان به شغل سرگرم شد؟

جواب: اشخاص فرنگی که سوای تایید صلاحیت گذشته از طرف وزارت عمل و تأمین اجتماعی TRNC به مرزو بوم وارد میگردند، در هیچ مکانی نمی توانند فعالیت نمایند. همینطور چنانچه شخصی با داشتن تایید صلاحیت فعالیت در قبرس وارد قبرس خواهد شد و نتواند پیش از نقطه نهایی تاریخ جواز فعالیت، درگیر به فعالیت خواهد شد دیگر حق استارت عمل را ندارد و می بایست دوباره مبادرت به اخذ جواز نماید.

3- اینجانب با داشتن تایید صلاحیت فعالیت وارد قبرس گردیده ام، بعداز ورود به قبرس برای اخذ روادیدِ کاری چه کاری می بایست اجرا دهم؟

در‌حالتی که یک کارکنان فرنگی بخواهد برای فعالیت به قبرس بیاید ، صاحبکار می بایست از طرف خویش تایید صلاحیت قبل را از وزارت اخذ نماید. کارفرمای اخذ کننده جواز می بایست حداکثر حداکثر پیاله 15 روز از تاریخ ورود کارمند به قبرس شمالی به اداره مربوطه وزارت (اداره فعالیت حیطه ای) مراجعه کرده و عمل را حداکثر کاسه 30 روز اجرا دهد. در حالتی که درخواست اذن عمل که بوسیله وزارت بررسی گردیده است پذیرش گردد ، اذن شغل برای اتباع بیگانه صادر میگردد. اذن شغل صادر گردیده به وسیله وزارت در گذرنامه شما زده می شود. و در اصطلاح شما روادیدِ کاریب خویش را اخذ نموده اید. روادیدِ کاری قبرس در راءس اذن عمل (در حوالی مغازه Binbir şeitit – لفکوزا) صادر می گردد.





:: برچسب‌ها: ویزا کاری قبرس شمالی,مهاجرت کاری به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: